5.03.2006

Yamalı bohça

Geçtiğimiz günlerde, bir aile büyüğümüzün evine ziyarete gittim. 60 lı yaşlarında güzel ahlak timsali bir hanım. 46 yıllık hayat arkadaşının tabiriyle " bir huri kızı".

Başlayıp da bir türlü bitiremediğim örgümden bahsettim. Bana bir model gösterecekti. Elinde bir bo
hçayla içeri girdi. İçinden, 2 yıl önce ebedi aleme yolcu ettiği kızına, çocukluğunda örmüş olduğu bir kazağı çıkardı. Beni asıl etkileyen, kazağın sarıldığı bohça oldu. Kırkyama veya peçvörk denilen bir teknikle yapılmış. Bohçanın bir kısmını kendisi bir kısmını ise, şimdi Medine'de ikamet eden ablası yapmış. Kendi yaptığı kısım dikişlerinin muntazamlığından ayırt ediliyor. Bohçadaki eskimiş kumaş parçalarını göstererek şöyle anlattı; "bu annemin en çok giydiği elbisesiydi. Şu da babamın şalvarından bir parça. Bu da benim en sevdiğim elbisemin...."

Eskimiş kumaş parçaları ancak bu kadar değerlenebilirdi herhalde...

Sonra yadedilenlere Fatiha okuduk.
Bir gün biz de eski bir bohçada tarihi izleyebilir miyiz?
Ancak "Yazan" bilir...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

o huri kızının ellerindne öpüyorum. müteveffalara da allahtan rahmet diliyorum.

Ebrûlî dedi ki...

Ben teşekkür ederim n.e.y. konuğum
olduğunuz için :)

ladybird dedi ki...

4 ay once ipek kumastan, parca parca elde birlestirilmis cok degisik bir etek aldim..Arkdaslarim eskilerde dikilen seccade, battaniye, yorgan benzetmesi yapsada seviyorum etegimi..Etek sayesinde sohbetlerimizde anlattigin gibi eskilere yolculuk yaptik..Annecigim aynen boyle eski kiyafet kumaslari ile neler uretmis..Biz boylemiyiz? hic bir zaman olamayiz cunku varlik icinde yuzuyoruz..O zamanlar baskaydi guzelligin anlami, huzur vardi..Simdi hic bir seyin kiymeti yok..

Tsekurler paylastigin icin..Eski huzurlu gunlere tekrar goturdugun icin..

Sana hocgeldin yorumu biraktigimi animsiyorum, belki de gonderdim sanip sayfayi kapattim bilemiyorum..Hosgeldin sefalar getirdin..ne iyi ettin de geldin ;-)
Hayirli ugurlu olsun..

Ebrûlî dedi ki...

anonymous;
O da gözlerinizden öpüyor ;)

ladybird;
hoşbuldum.Allah razı olsun. Sen yorumu bırakmışsındır da çıkmamıştır. Ayarlarımda bir hata vardı. Acemilik işte.

Benim gibi 'antika' zevkleri olan birini tanıdığıma sevindim. Yalnız değilmişim ;)