22.01.2008

bizden bir şeyler

Latîf cinsimizin hoşlukları saymakla bitmez. Biri var ki; önceleri hep beni bulur böyle hoşluklar diye düşünürdüm ama öyle değilmiş. Çoğumuza oluyormuş.

İletişim hoşluğu da diyebiliriz buna. Karşılıklı konuşma. Bunun neresi hoş diyeceksiniz şimdi. Bu sadece karşılıklı konuşma. Dinleme olayı yok bu iletişimde. Dinliyor gibi görünmek var. İnandırıcılığınız ise rol kabiliyetinize bağlı. Hoş, anlaşılmak pek de umurda değildir bu iletişimde. Önemli olan konuşmaktır.

O anlatır.. diğeri de anlatır. O bıraktığı yerden devam eder. Diğeri de aynen devam eder kaldığı yerden. Birbirlerine fırsat verirler konuşmaları için. Biraz konuşur biraz susarlar. Sadece susarlar tabi dinlemezler. Sustukları zaman da sıraları geldiğinde ne anlatacaklarını düşünürler. Düşünürken de anlıyormuş gibi kafa sallarlar ki hemcinsleri mutlu olsun. İkisi de birbirini kandırır dinliyor gibi görünerek. İkisi de (belki) farkındadır kandırıldıklarının, kendi kendilerini de kandırdıklarının. Olsun, konuşuyorlardır yine de. Mutlulardır.

X : -Bu gün boğazım ağrıyor üşütmüşüm galiba. Şu şu ilaçları alıyorum. Akşama da misafirim gelecek ne pişirsem acaba?

Y: - Geçen bir deterjan almıştım. Bilmem kaç lira. Onla sildireyim diyorum koltukları. Bir de perdeciye gittim dün. Eşime de dedim valla.. mutfağa perde diktirecem dedim.

X: - Fırında tavuk yapayım diyorum. Bir de pilav, salata... Tatlı yapmıycam valla hazır alıcam.

Y: - Perdeciyle de konuştum bir haftaya hazır edermiş. Eşime de dedim olur dedi...
("eşime dedim" kimileri için klasiktir. Hemen her cümlede kullanılır.)

.............

Çeşitlenerek uzar.. gider.. Biri çıkıp dinlemeye kalkarsa "sohbetin" büyüsü bozulur. Bu tür durumlarda herkes hoşlaşmalıdır ki ortama uyum sağlayabilsin. Aksi halde ortamda iğreti durur. Dinleyip dinleyip konuşmadığıyla kalır.

Şu önemli notu düşeyim de bazıları durumdan vazife çıkarmaya kalkmasın. Hoşluklarımızdan biri de (beylerin aksine) kendimizi tiye alabilecek özgüvene sahip olmamızdır.

Beyler bu kıyağımı unutmayın! Ve tabii istenmeyen nâhoşluklara maruz kalmamanız için, bu tüyoyu hanımların aleyhine kullanmayın. Asrın hatasını yaparsınız. Hemcinslerimize gösterdiğimiz müsâmahayı size göstermeyiz. Demedi demeyin.

5 yorum:

Mehmetabi dedi ki...

Cinsi latifler olarak kendi aranızdaki böyle faydalı hoş sohbete ne diyelim?
Yorum yok;)
Allah muhabettinizi artırsın...
Çekilelim aradan da rahat hasbihal etsinler...
Yalnız son cümlelerde ki beylere yönelik tiyo ve kıyağı pek anlayamadım desem ayıp mı olur acaba?
Selamlar

hale dedi ki...

Dinlemeden anlaşmayı, sustuğu halde dinlememeyi ve son parağraflardaki tiyoları doğrusu ben de pek anlamadım...

Ebrûlî dedi ki...

hanımlara yönelik bir yazıydı zaten mehmet abi.

dikkatimi çeken bir durumdu yazdığım. rastlıyorum bazen ve "işte yine oldu" diyorum. içimde kalmasın dedim. bundan iyi kıyak olur mu fırsat kollayan beyler için.

hale, tamam işte, anlamaya çalışmayacaksın.. anlamış gibi yapacaksın.. alışması biraz zaman alır.

Mehmetabi dedi ki...

Benim bildiğim hakiki CÜ bu kıyağı ve fırsatı kaçırmazdı:)
Nerelerde ki?

Yurtdışı Eğitim dedi ki...

sınavlar hiç bitmezzzz